Seneste artikler fra Byforeningen

Trafiksikkerhed - virtuelt borgermøde 28 september

Helsingør kommune indbyder alle til et virtuelt møde om trafik, parkering, trafiksikkerhed den 28. september. Desuden er det muligt at indsende synspunkter og forslag til trafikspørgsmål mv til en ny kommunal trafiksikkerhedsplan 2021. Byforeningen opfordrer […]

Read More
Det NU Helsingør kommune skal rykke

- så vi kan få 40 km/t-områder Transportministeren har desværre opgivet den varslede bekendtgørelse, som ville give kommunerne større indflydelse på de lokale hastighedsgrænser. I stedet iværksættes et forsøg i 15 udvalgte kommuner fordelt på […]

Read More
Stilhed og ro bliver den nye efterspurgte forudsætning for livskvalitet

Der er efterspørgsel på boliger i Helsingør kommune. Unge mennesker vil gerne tage den længere transport til arbejdet, mod at børn og fritid kan nydes i en fredelig lille by som Espergærde i naturskønne omgivelser […]

Read More
Er HH bane-tunnelen realistisk?

Byforeningens formand Keld Olsen spørger om vi overhovedet vil have en tunnel og fortsætter: Med god grund er rapporten om HH-forbindelsen blevet mødt med betydelig modstand. Vej-tunnelen indeholder i sig selv så store konsekvenser for […]

Read More
Parkeringsnormer

Espergærde Byforenings bemærkninger til Helsingør kommunes indkaldelse af idéer og forslag vedr. ny retningslinje om ændrede parkeringsnormer i Kommuneplan 2019. Espergærde Byforening finder, at nye parkeringsnormer bør have følgende fokus: De bør være så entydige […]

Read More
Trafik og fredning i Espergærde

Espergærde Byforening er ikke tilhænger af en tunnel under Agnetevej med forbindelse til Aa. Louis-Hansens Allé. Det blev begrundet i et tidligere debatindlæg. For det første er området nordvest for lokalbanen fredet. For det andet […]

Read More
Trafikministeren svarer positivt om 40 km i Espergærde

Byforeningenn har fået svar fra Trafikminister Benny Engelbrecht på vort forslag om mulighed for 40 km faretbegrænsning i Espergærde: Byforeningen har skrevet til trafikministeren om at gøre det muligt lokalt at beslutte hastighedsbegrænsninger: Kære Benny […]

Read More
Hvorfor ikke også Espergærde?

Borgere og politikere i Fredensborg kommune er lykkedes med at overbevise politiet om, at der bør være 30 km/t på Gammel Strandvej i Humlebæk.Men når Fredensborg kommune slutter, og Helsingør kommune begynder, kan der frit […]

Read More
En dyr, sort kamp mod Helsingørs handelsliv og byernes naturområder

Indlæg af Peter H. Pejtersen Helsingør Byråd vedtog i mandags at medfinansiere en halv million skattekroner (første betaling i en lang række af betalinger) til HH-konsortiets lobbyindsats for en fast forbindelse fra Helsingborg til Snekkersten. […]

Read More
Bemærkninger til høring af lokalplan 3.52 - Mørdrup Erhverv Vest

Espergærde Byforenings bemærkninger til Helsingør kommunes høring af forslag til lokalplan 3.52 - Mørdrup Erhverv Vest Det er ønskeligt, at der skabes arbejdspladser i Espergærde og Espergærde Byforening ser positivt på, at Trelleborgs ønske om […]

Read More

Vil du have indflydelse?

Hvis du også gerne vil være med til at skabe en bedre by i fremtiden, så er det aldrig for sent at melde sig ind i byforeningen!
BLIV MEDLEM