Seneste artikler fra Byforeningen

6. november 2021
2500 flere borgere giver skatteindtægter – men også udgifter

Helsingør Kommune har ikke konsekvensberegnet udgifterne, når der kommer 2500 flere borgere i Espergærde. Det kom frem på Espergærde Byforenings vælgermøde tirsdag aften på Espergærde Gymnasium. Ikke desto mindre pegede byrådskandidater fra A, B, C, […]

Læs artikel
23. september 2021
Trafiksikkerhed - virtuelt borgermøde 28 september

Helsingør kommune indbyder alle til et virtuelt møde om trafik, parkering, trafiksikkerhed den 28. september. Desuden er det muligt at indsende synspunkter og forslag til trafikspørgsmål mv til en ny kommunal trafiksikkerhedsplan 2021. Byforeningen opfordrer […]

Læs artikel
17. september 2021
Det NU Helsingør kommune skal rykke

- så vi kan få 40 km/t-områder Transportministeren har desværre opgivet den varslede bekendtgørelse, som ville give kommunerne større indflydelse på de lokale hastighedsgrænser. I stedet iværksættes et forsøg i 15 udvalgte kommuner fordelt på […]

Læs artikel
3. juni 2021
Stilhed og ro bliver den nye efterspurgte forudsætning for livskvalitet

Der er efterspørgsel på boliger i Helsingør kommune. Unge mennesker vil gerne tage den længere transport til arbejdet, mod at børn og fritid kan nydes i en fredelig lille by som Espergærde i naturskønne omgivelser […]

Læs artikel
11. februar 2021
Er HH bane-tunnelen realistisk?

Byforeningens formand Keld Olsen spørger om vi overhovedet vil have en tunnel og fortsætter: Med god grund er rapporten om HH-forbindelsen blevet mødt med betydelig modstand. Vej-tunnelen indeholder i sig selv så store konsekvenser for […]

Læs artikel
9. januar 2021
Parkeringsnormer

Espergærde Byforenings bemærkninger til Helsingør kommunes indkaldelse af idéer og forslag vedr. ny retningslinje om ændrede parkeringsnormer i Kommuneplan 2019. Espergærde Byforening finder, at nye parkeringsnormer bør have følgende fokus: De bør være så entydige […]

Læs artikel
6. januar 2021
Trafik og fredning i Espergærde

Espergærde Byforening er ikke tilhænger af en tunnel under Agnetevej med forbindelse til Aa. Louis-Hansens Allé. Det blev begrundet i et tidligere debatindlæg. For det første er området nordvest for lokalbanen fredet. For det andet […]

Læs artikel
18. december 2020
Trafikministeren svarer positivt om 40 km i Espergærde

Byforeningenn har fået svar fra Trafikminister Benny Engelbrecht på vort forslag om mulighed for 40 km faretbegrænsning i Espergærde: Byforeningen har skrevet til trafikministeren om at gøre det muligt lokalt at beslutte hastighedsbegrænsninger: Kære Benny […]

Læs artikel
27. november 2020
Hvorfor ikke også Espergærde?

Borgere og politikere i Fredensborg kommune er lykkedes med at overbevise politiet om, at der bør være 30 km/t på Gammel Strandvej i Humlebæk.Men når Fredensborg kommune slutter, og Helsingør kommune begynder, kan der frit […]

Læs artikel
5. november 2020
En dyr, sort kamp mod Helsingørs handelsliv og byernes naturområder

Indlæg af Peter H. Pejtersen Helsingør Byråd vedtog i mandags at medfinansiere en halv million skattekroner (første betaling i en lang række af betalinger) til HH-konsortiets lobbyindsats for en fast forbindelse fra Helsingborg til Snekkersten. […]

Læs artikel

Vil du have indflydelse?

Hvis du også gerne vil være med til at skabe en bedre by i fremtiden, så er det aldrig for sent at melde sig ind i byforeningen!
BLIV MEDLEM