Seneste artikler fra Byforeningen

17. september 2021
Det NU Helsingør kommune skal rykke

- så vi kan få 40 km/t-områder Transportministeren har desværre opgivet den varslede bekendtgørelse, som ville give kommunerne større indflydelse på de lokale hastighedsgrænser. I stedet iværksættes et forsøg i 15 udvalgte kommuner fordelt på […]

Læs artikel
3. juni 2021
Stilhed og ro bliver den nye efterspurgte forudsætning for livskvalitet

Der er efterspørgsel på boliger i Helsingør kommune. Unge mennesker vil gerne tage den længere transport til arbejdet, mod at børn og fritid kan nydes i en fredelig lille by som Espergærde i naturskønne omgivelser […]

Læs artikel
11. februar 2021
Er HH bane-tunnelen realistisk?

Byforeningens formand Keld Olsen spørger om vi overhovedet vil have en tunnel og fortsætter: Med god grund er rapporten om HH-forbindelsen blevet mødt med betydelig modstand. Vej-tunnelen indeholder i sig selv så store konsekvenser for […]

Læs artikel
9. januar 2021
Parkeringsnormer

Espergærde Byforenings bemærkninger til Helsingør kommunes indkaldelse af idéer og forslag vedr. ny retningslinje om ændrede parkeringsnormer i Kommuneplan 2019. Espergærde Byforening finder, at nye parkeringsnormer bør have følgende fokus: De bør være så entydige […]

Læs artikel
6. januar 2021
Trafik og fredning i Espergærde

Espergærde Byforening er ikke tilhænger af en tunnel under Agnetevej med forbindelse til Aa. Louis-Hansens Allé. Det blev begrundet i et tidligere debatindlæg. For det første er området nordvest for lokalbanen fredet. For det andet […]

Læs artikel
18. december 2020
Trafikministeren svarer positivt om 40 km i Espergærde

Byforeningenn har fået svar fra Trafikminister Benny Engelbrecht på vort forslag om mulighed for 40 km faretbegrænsning i Espergærde: Byforeningen har skrevet til trafikministeren om at gøre det muligt lokalt at beslutte hastighedsbegrænsninger: Kære Benny […]

Læs artikel
27. november 2020
Hvorfor ikke også Espergærde?

Borgere og politikere i Fredensborg kommune er lykkedes med at overbevise politiet om, at der bør være 30 km/t på Gammel Strandvej i Humlebæk.Men når Fredensborg kommune slutter, og Helsingør kommune begynder, kan der frit […]

Læs artikel
5. november 2020
En dyr, sort kamp mod Helsingørs handelsliv og byernes naturområder

Indlæg af Peter H. Pejtersen Helsingør Byråd vedtog i mandags at medfinansiere en halv million skattekroner (første betaling i en lang række af betalinger) til HH-konsortiets lobbyindsats for en fast forbindelse fra Helsingborg til Snekkersten. […]

Læs artikel
14. september 2020
Bemærkninger til høring af lokalplan 3.52 - Mørdrup Erhverv Vest

Espergærde Byforenings bemærkninger til Helsingør kommunes høring af forslag til lokalplan 3.52 - Mørdrup Erhverv Vest Det er ønskeligt, at der skabes arbejdspladser i Espergærde og Espergærde Byforening ser positivt på, at Trelleborgs ønske om […]

Læs artikel
14. september 2020
STI ASFALTERING ENDELIG UDFØRT!

Espergærde Byforening har sammen med Grundejerforeningen Helgavej langt om længe fået kommunen til at asfaltere dette stykke sti. Ak ja - tålmodighed er en dyd! 

Læs artikel

Vil du have indflydelse?

Hvis du også gerne vil være med til at skabe en bedre by i fremtiden, så er det aldrig for sent at melde sig ind i byforeningen!
BLIV MEDLEM